Proběhlé ****************************************************************************************** * 2015–2019 ****************************************************************************************** FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ MAPOVÝCH DOVEDNOSTÍ V ČESKÝCH ŠKOLÁCH projekt GA ČR, č. P407/16-17749S [ URL "https://starfos.tacr.cz/cs/project/GA16-17749S"] příjemce: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta hlavní řešitel: RNDr. M. Hanus, Ph.D. spoluřešitelé (z centra GEEN): doc. M. Marada, RNDr. L. Havelková 2016–2018 Based on an evaluation of changes in the achieved level of pupils’ map skills, the researc general objective of identifying the factors that positively/negatively influence the deve skills. STRATEGIE ŽÁKŮ PŘI ŘEŠENÍ ÚLOH VYŽADUJÍCÍCH PRÁCI S MAPOU projekt GA UK, č. 42217 příjemce: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta řešitel: RNDr. L. Havelková spoluřešitel. RNDr. M. Hanus, Ph.D. 2017–2019 Projekt se zabývá problematikou strategií žáků při práci s mapou, které nebyla (nejen v če doposud věnována dostatečná výzkumná pozornost. Vzhledem k dále specifikované důležitosti analýzy map a předchozím výzkumům hlavní řešitelky a jejího školitele, je cílem projektu i a charakterizovat odlišné strategie řešení úloh vyžadujících dovednost analýzy tematické m žáků, kteří by měli mít tuto dovednost plně rozvinutou (18–20 let). Nadto si tento projekt identifikovat, zda faktory (pohlaví, kognitivní a učební styl žáka, předchozí znalost mapy mívají signifikantní vliv na úroveň mapových dovedností, ovlivňují zároveň i samotnou volb řešení úloh vyžadujících práci s mapou. Pro naplnění těchto cílů jsou využity jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkumné metody metoda eye-trackingu a dotazníkového šetření. Kromě identifikování vhodných strategií při vyžadujících dovednost analýzy tematických map pomohou dále získané výsledky odhalit, kter úlohy, respektive které konkrétní operace při analýze mapy, jsou pro žáky nejobtížnější. Identifikace úspěšných strategií a interpretace pro žáky problémových operací pak bude zák návrhu rozvoje práce s mapou u žáků českých škol. Projekt tak může přispět k zefektivnění dovedností, a to nejen ve výuce zeměpisu/geografie na českých školách. STRATEGIE A CÍLE GEOGRAFICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ TA ČR, TD03000475 [ URL "https://starfos.tacr.cz/cs/project/TD03000475"] příjemce: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta hlavní řešitel: doc. M. Marada spoluřešitelé (z centra GEEN): doc. D. Řezníčková, RNDr. M. Hanus, Ph.D., RNDr. T. Matějče 2016–2017 Hlavním cílem projektu je navrhnout víceúrovňovou a vzájemně provázanou koncepci (obsahují a cíle výuky žáků prvního a druhého stupně základních škol a také SŠ - zejm. gymnázia) geo všeobecného vzdělávání v Česku. Tuto koncepci pak rozpracovat do metodických pokynů nezbyt implementaci ve školní praxi. PODPORA PREGRAMOTNOSTÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ OP VVV, CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000663 [ URL "https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/"] příjemce: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta 2017–2019 hlavní manažer: PhDr. Klára Uličná, Ph.D spoluřešitelé (z centra GEEN): doc. D. Řezníčková, RNDr. T. Matějček Ph.D. Cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí z Prostřednictvím společenství praxe všech aktérů rozvíjet profesní kompetence učitelů a bud ISCED 0 v oblasti čtenářské, matematické pregramotnosti a didaktiky předškolního vzděláván akcentem na výměnu zkušeností, propojení teorie a praxe z hlediska specifik předškolního v prožitkové, kooperační učení, tvůrčí činností) v souladu s cíli RVP PV. ****************************************************************************************** * 2010–2015 ****************************************************************************************** » Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (CZ.1.07/4.1. 2013–2015, příjemce podpory Česká školní inspekce » Za změnou je učitel (Teachers: Agents of Change). Projekt hrazený Evropskou komisí v rám titulu 'Nestátní aktéři a místní zastupitelství v rozvoji – šíření povědomí a rozvojové vz (rozpočtový řádek 21.03.01)', 2013–2015 » Projekt 5P Plus – Program pro pedagogy přírodovědných předmětů Plus. Projekt operačního Vzdělávání pro konkurenceschopnost, 2013–2014 » Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvo na počátku implementace kurikulární reformy. Grantový projekt GA ČR, P407/10/0514 [ URL "h starfos.tacr.cz/cs/project/GAP407%2F10%2F0514"] , 2010–2013 » Úroveň osvojení geografické dovednosti práce s mapou u žáků různých věkových skupin. Gra UK č. 160910, 2010–2012 » Projekt 5P – Program pro pedagogy přírodovědných předmětů. Projekt operačního programu O konkurenceschopnost, 2010–2012 » Přírodní vědy a matematika na středních školách v Praze: aktivně, aktuálně a s aplikacem operačního programu OPPA, 2010–2012