Práce členů centra ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Vybrané práce jsou roztříděny do tří okruhů. První obsahuje práce teoretického či empirick Obsahově jsou zacíleny na různá témata geografického vzdělávání. Druhý okruh prací uvádí p celkové koncepci výuky zeměpisu. Ve třetím okruhu najdete statě metodického charakteru, kt vyučovat konkrétní témata či procvičovat určité dovednosti žáků. PRÁCE TEORETICKÉHO ČI EMPIRICKÉHO CHARAKTERU Didaktika geografie: proměny identity oboru ŘEZNÍČKOVÁ, Dana. Didaktika geografie: proměny identity oboru. In Stuchlíková, Iva, Janík, kol. Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. s. 978-80-210-7769-0 Dovednosti žáků ve výuce biologie, geografie a chemie ŘEZNÍČKOVÁ, Dana a kol. Dovednosti žáků ve výuce biologie, geografie a chemie. Praha: Nakl 2013. 288 s. ISBN 978-80-87343-24-1 Stav geografického všeobecného vzdělávání. Podkladová studie k revizi RVP http://www.nuv.c [ URL "http://www.nuv.cz/file/4303/"] ŘEZNÍČKOVÁ, Dana. Mozaikovitý obraz stavu geografického všeobecného vzdělávání. Podkladová rámcových vzdělávacích programů. Praha: NUV, 2019 Učební úlohy ve výuce geografie ŘEZNÍČKOVÁ, Dana, MATĚJČEK, Tomáš. Učební úlohy ve výuce geografie. Praha: Nakladatelství ISBN 978-80-87343-46-3 Zeměpisné otázky v projektu PISA Mandíková, Dana, Houfková, Jitka a kol. Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Utvářen žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Praha: Česká školská inspekce, 2012. s. 19–21, 978-80-905370-1-9 Hodnocení klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech HAVELKOVÁ, Lenka, JÁČ, Martin, MATĚJČEK, Tomáš, RUSEK, Martin, ŘEZNÍČKOVÁ, Dana, ŽÁK, Vojt a příroda. In Kolektiv. Analýza zahraničních systémů hodnocení klíčových kompetencí a syst netestovatelných dovedností se souborem doporučení pro školní hodnocení klíčových kompeten externí hodnocení školní podpory rozvíjení klíčových kompetencí RVP ZV. Praha: Česká školn s. 99–125. ISBN 978-80-88087-16-8 PRÁCE METODICKÉ K CELKOVÉ KONCEPCI VÝUKY Koncepce geografického vzdělávání https://www.egeografie.cz/ [ URL "https://www.egeografie MARADA, Miroslav, ŘEZNÍČKOVÁ, Dana, HANUS, Martin, MATĚJČEK, Tomáš, HOFMANN, Eduard, SVATO KNECHT, Petr. Koncepce geografického vzdělávání. Certifikovaná metodika, 2017, Praha: Přír fakulta, Univerzita Karlova. Certifikováno Národním ústavem pro vzdělávání dne 20. prosinc NÁMĚTY VÝUKY JEDNOTLIVÝCH TÉMAT ČI ČINNOSTÍ ŽÁKŮ Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: výuka v krajině ŘEZNÍČKOVÁ, Dana a kol. Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: výuka v kraji v Praze, 2008. 184 s. ISBN 978-80-86561-63-9 Praha a její okolí: region známý neznámý ŘEZNÍČKOVÁ, Dana a kol. Praha a její okolí: region známý neznámý. Praha: Nakladatelství P3 ISBN 978-80-87186-80-0 Geografie: aktivně, aktuálně a s aplikacemi ŘEZNÍČKOVÁ, Dana a kol. Geografie: aktivně, aktuálně a s aplikacemi: Přírodní vědy a matem středních školách v Praze: aktivně, aktuálně a s aplikacemi – Projekt OPPA. Praha: Naklada 2012, 67 s. ISBN 978-80-87186-99-2 + články členů centra v časopisu Geografické rozhledy [ URL "https://www.geograficke-rozhl